Anul 2011 se anunta unul de stagnare pentru pieta de caramida


Anul 2011 se anunta unul de stagnare pentru pieta de caramida


Stiri | Publicat la 07 Mar 2011 | 4525 afisari


Pentru anul 2011, Ceramica Iasi estimeaza o stagnare a pietei de caramida. In cazul in care economia si piata constructiilor vor intra din nou pe un trend ascendent, cu siguranta piata de caramida va fi prima care va simti efectele acestei reveniri.


Anul 2011 se anunta unul de stagnare pentru pieta de caramida - Poza 1

In acest moment, conditiile din piata sunt propice constructiilor rezidentiale, fapt datorat fortei de munca mai ieftine si nivelului scazut al preturilor la zidarie.

Reprezentantii Ceramica Iasi atrag atentia asupra faptului ca evolutia volumelor din piata materialelor de constructii si cea a valorii acestora au fost mult afectate, mai ales dupa anul 2008.
Astfel, in 2009, piata de caramida a scazut cu 30% in volum si cu 45% in valoare, fiind una dintre cele mai afectate de criza economica, alaturi de piata de ciment. Alte materiale de constructii, cum ar fi vopselele si adezivii, s-au bazat pe segmentul de renovari al pietei si au inregistrat scaderi mult mai mici.

In 2010, piata de caramida a ajuns ca valoare la jumatatea celei din 2008. Evolutia caramizii nu a fost foarte diferita de celelalte materiale de constructii, inregistrand o scadere de aproximativ 10% in volum si de 15% in valoare.
Datorita competitivitatii in piata romaneasca de zidarii, capacitatea totala de productie a crescut cu aproximativ 10% in ultimii 2 ani, iar valoarea acesteia s-a injumatatit in aceeasi perioada.
Potrivit reprezentantilor companiei, efectele crizei economice s-au resimtit in primul rand in piata de zidarie. Motivul principal este faptul ca aceasta se adreseaza doar cladirilor noi. Celelalte materiale de constructii, orientandu-se mai mult spre piata de reparatii ale cladirilor existente, au resimtit efectele mai putin.

Preturile materialelor de constructii au inceput sa creasca de la inceputul anului 2011, datorita cresterii costurilor cu materiile prime de import si cu utilitatile; aceste cresteri au afectat pietele de vopsele, tencuieli, dar nici piata de zidarie nu a scapat: preturile la combustibili au crescut cu 10% si continua sa creasca, urmate de cresterea preturilor la gaze de 10-15%, acestea influentand negativ tarifele de transport si costurile de productie.

In contextul economic actual, reprezentantii Ceramica Iasi sunt de parere ca aceste cresteri ale costurilor vor forta producatorii de zidarie sa creasca la randul lor preturile in perioada urmatoare, cu procente cuprinse intre 5 si 10%. Presiunea este deja foarte mare dupa reducerea preturilor in ultimii 2 ani cu aproximativ 50%.

Am incercat sa combatem efectele diminuarii pietei pe care operam prin dezvoltarea gamei de produse si prin dezvoltarea distributiei. Am promovat principalul nostru atu: Mai rezistent decat prevede legea - caramida Brikston fiind in medie de 3 ori mai rezistenta la compresiune decat cerintele normativelor de proiectare. Diminuarea puterii de cumparare a populatiei a determinat utilizatorii sa se orienteze catre materiale de constructii dintre cele mai ieftine, acestea nefiind intotdeauna si cele mai sigure. Ne preocupa siguranta cumparatorilor nostri si vom milita pentru eliminarea produselor de slaba calitate din piata, ce nu respecta normativele in vigoare, a declarat Iulian Mangalagiu, Director General al Ceramica Iasi.


Scris de: Ciprian Paunica  |  ciprian.paunica@anadeea.ro



Adauga comentariul tau
Despre Ciprian Paunica
Avatar Ciprian Paunica

Grafician la baza, membru fondator ANADEEA Advertising in anul 2005, initiator a nenumarate ..

Contact valeacascadelor.ro