Protectia consumatorului, prietenul tau legal

Protectia consumatorului, prietenul tau legal


Pentru orice suma cheltuita ne asteptam sa primim un produs sau serviciu de calitate si, din fericire, exista legi care ne protejeaza. Primul lucru care trebuie stiut este ca orice persoana fizica poate depunde o reclamatie la sediile Inspectoratelor Regionale pentru Protectia Consumatorilor sau Oficiilor Judetene pentru Protectia Consumatorilor in functie de locul in care isi desfasoara activitatea firma de la care s-a achizitionat un serviciu sau un produs.


Protectia consumatorului, prietenul tau legal

Termenul de garantie

Termenul de garantie legala de conformitate este de 2 ani si se calculeaza de la data livrarii produsului. Pentru anumite produse, in general cele folosite, se poate reduce durata la cel putin un an. Termenul de garantie la produsele nealimentare de uz curent este de 30 de zile, acesta fiind si termenul in care trebuie reclamate eventuale defecte.  Produsele de folosinta indelungata trebuie sa fie obligatoriu insotite de garantie.

Returnarea banilor

Legea nu-i obliga pe comercianti sa dea banii inapoi daca produsul este defect, dar este incurajata schimbarea acestuia cu unul functional. Timpul in care poti returna un produs depinde si de ceea ce afiseaza operatorul economic. In cazul in care afiseaza o durata de returnare, comerciantul este obligat sa se achite de aceasta obligatie. Incaltamintea, imbracamintea si accessoriile pot fi in general returnate in cel mult 30 de zile de la cumparare. La fel si electronicele sau electrocasnicele, dar lenjeria intima face exceptie de la aceasta regula. Produsele achizitionate online se pot returna in termen de 10 zile lucratoare fara penalitati si fara invocarea unui motiv.

Un produs neconform trebuie inlocuit sau reparat de catre vanzator, iar daca acest lucru nu se realizeaza intr-o perioada rezonabila de timp stabilita de comun acord consumatorul are dreptul sa fie compensat.

Cand si cum ajungi la OPC

Cu cat te adresezi comerciantului mai repede, in cazul in care sesizezi o problema, cu atat mai bine. Este in general bine sa incercati sa rezolvati problema direct la comerciant si sa invocati reclamarea la OPC. Tineti minte ca aveti si obligatiile de a citi eticheta, de a citi orice contract inainte de a il semna, de a cumpara  doar din locuri autorizate, de a cere informatii daca eticheta nu lamureste.  De asemenea, reclamatia trebuie insotita de factura fiscala, bon fiscal, chitanta sau alte documente.  

Remedierea situatiei depinde si de modul in care este intocmita reclamatia. Din aceasta trebuie sa reiasa clar problema, elementele de identificare ale serviciului sau produsului, inclusiv seria si modelul, si trebuie specificat daca se doreste restituirea banilor, repararea produsului sau schimbarea acestuia.  Nu uitati sa includeti datele tale de identificare si contact si copiile tuturor documentele relevante.

libris.ro
libris.ro

Copyright © Valea Cascadelor. Constructii, finisaje, amenajari - 2024 valeacascadelor.ro

Newsletter Dezabonare Alerte pret Lista produse

Complexuri comerciale   GDPR  
ABONEAZA-TE LA NEWSLETTER